Djur och "djur"

Jag hamnade nyss inne på en hemsida som heter Coolstuff, å där kunde man köpa Triops! För er som inte vet så är det något levande slags "djur" ;)

"När du köper ett paket Triops får du ägg som ska läggas i vatten. På bara ett dygn kläcks äggen och djuren börjar snabbt växa i storlek tills de blir 3-5 cm långa. Därefter lever de lyckliga liv på ungefär 20-90 dagar."

Iallafall så hade vi sånna hemma som husdjur då vi var små! Haha! Jag tror det var för att speciellt Amanda ville ha en katt eller en kanin. Men då orkade väl inte mamma och pappa med något av dem, å det fick bli Triops istället! HAHA. Du måste skratta nu mamma. ;) Jag hade faktiskt glömt bort dom! Det var nu jag blev påmind av den där hemsidan. Usch, jag minns att dom stod i köket i en skål med vatten och att jag alltid tappade matlusten då jag skulle äta frukost. Äckliga små fula varelser. Här är en bild:


Men sen fick Amanda en kanin tillslut, Hugo som sen fick heta Hugo-Lina då vi upptäckte att det var en tjej. Jag har för mig att det var så...?
Efter något år blev Hugo-Lina uppäten av något djur.
Sen blev det tillslut att mamma och pappa köpte en hankattunge, som vi döpte till Plexus ;) Efter ett tag blev Plexus på tjocken, men hon fick behålla sitt namn iallafall:) Av 4 kattungar så var en död, två orangevita och en av kattungarna var helgrå. Vi behöll den helgrå och döpte honom till Smirnoff! :)

Plexus "Plexan" Sidén
:


Smirnoff "Smirre" Sidén:

Som man ganska tydligt kan se på bilderna så är Smirre en ganska lat och mysig liten(stor) livsnjutare!
Plexan är lite knasig och lättskrämd, henne kan man inte läsa lika bra som Smirre. "Man vet aldrig vart man har Plexan" ;) Haha! Men hon kan vara riktig mysig hon med.

Kommentarer
Postat av: jonna

hahah lite kul att ni tagit fel på könen på djuret mer än 1 gång;)

2009-12-11 @ 09:15:39
URL: http://xjna.blogg.se/
Postat av: mammi

Glömmer alödrig det ! mormor fyllde 60 år och vi hade fest där Etic är nu och skickade upp ufo ballonger.

2009-12-11 @ 11:06:29
Postat av: nadja

Kom du ihåg när vi försökte para Hugo-Lina med min Hugo? HAHAHAHAHAHA

2009-12-11 @ 11:55:45
URL: http://gingier.blogg.se/
Postat av: viktoria

Ja vi är inga djurexperter direkt;)



Jag fattar inte vad du fick det ifrån mamma? Vad har mormors 60års fest med det här att göra? :o



Haha! Såklart jag minns det, vi hade en filt över buren hemma på våran tomt och vi fick inte titta och störa dom i deras parning ;)



2009-12-11 @ 13:01:22
URL: http://viktoriasiden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha,, jag säger precis som du vicki:O vart tusan fick du det ifrån sara? jag kommer ihåg era sånna djur! skålen va alldeles grön av smutsäckel:O vi fick sånna saker av louise men jag antar att mamma va för basillis för att låta dem kläckas:P Och sen ska du veta att jag tycker det är såååå skönt utan katter;) haha horplexan och fettosmirre, uscha:P

2009-12-12 @ 00:52:42
URL: http://stinnerholm.blogg.se/
Postat av: viktoria

haha, basti lägg av, jag saknar dom faktiskt lika mycket som dig;) haha! där fick duu!

2009-12-12 @ 23:11:58
Postat av: Mammi

Det var sammtidigt!!! Moster Lisen kom upp med Triops och UFO ballonger när mormor fyllde 60 :P

2009-12-14 @ 13:00:34
Postat av: Freddie

Kortet då Horans käft är öppen speglar verkligen hennes sanna jag - Ondskan själv! hon har gett mig ett är på handen ! hahaha

2010-01-17 @ 22:00:59
Postat av: viktoria

Hahaha ;) ja det kan man säga! Iallafall då hon är på sitt grymmaste humör ;) hihihi

2010-01-18 @ 13:10:56
URL: http://viktoriasiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0