Grubbel..

Jag vill inte plugga! Vad vill jag med livet? Vad gör jag om ett år? Vart kommer jag att flytta? Kommer jag att plugga? Eller jobba? :o
Det är ungefär så det ser ut i min hjärna just nu, en enda stor röra och ett stort frågetecken.
Men det är ju bara jag som kan veta svaret på allt också. Mycket frustrerande.

Nu på måndag ska jag börja plugga upp mitt ig i samhällskunskap A också. Tråkigt som tusan, jag vet inte ens varför jag tänker ge mig in på det. Antagligen för mitt bästa i framtiden, men varför kunde jag inte ha gjort bättre ifrån mig från början.. Blir så less på mig själv att jag inte gav mer.
Så på måndag läser jag alltså 4 kursen samtidigt, allt för pengar å framgång? :P Just nu äger jag inte mer än några kronor så det börjar bli tufft. Å pengarna från csn känns långt borta. Har iallafall fått beslut om att jag kommer att få pengar nån gång.

Jag känner mig som ett barn som inte är redo för vuxenvärlden (även fast jag redan är där). Men samtidigt längtar jag ju så förbannat mycket efter att skaffa familj så småningsom också, å då måste jag ju ha gjort allt det här, pluggat å skaffa jobb. Men kan ingen bara ge mig jobbet nu på en gång så livet kan börja? :D Jag vill vara där nu istället för här i pluggträsket.

Jag är inte så deppig som jag låter :) Kom bara å tänka på allt på en gång.

En mycket passande låt:

It's all 'bout the money
It's all 'bout the dum dum.......
And I don't think It's funny


Tänk att ha det som Pippi! Aldrig bli vuxen, ha bra ekonomi och bara göra roliga saker. Idag ska jag förresten baka pepparkakor tror jag, iallafall lussebullar! :) Smaskens.

Nu ska jag rusa hem och städa undan lite kläder som ligger på mitt rum, vi ska nämligen ha besök av en som tittar på lägenheten idag. Jag kommer att flytta in hos Andreas och Keno för dem som inte vet. Och Hella flyttar ihop med sin kille. :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gumman, mamma är så stolt över dig och du tänker helt rätt. Du fixar det här och din "roliga och trivsamma" tid kommer. Du har världens mysigaste och stabilaste pojkvän och ni passar såååå bra ihop :)

Kram!

2009-12-04 @ 13:18:28
Postat av: Ingrid

Jag är oxå fullkomligt övertygad om att du fixar detta, Viktoria !

Du är så duktig på det du gör och har såå mycket att ge! Så omtänksam, barnkär, snäll och go...

Andreas måste vara rädd om dig!

Kram "svärmor"

2009-12-04 @ 17:25:43
Postat av: Kusin Ida

Lugn bara lugn!

Jag har också haft panik och ångest över vad jag ska bli och vill bli. Men jag lovar en dag står det bara klart! För mig vände det väldigt fort. Fast det tog lång tid innan det vände...

Du är en driftig och fin tjej, det kommer att ordna sig :)

Ta vara på dagen!

KRAM!

2009-12-04 @ 22:44:47
URL: http://idaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0