Matproblem

Börjar med att berätta att jag tillbringade min lördagkväll med tre underbara barn som jag satt barnvakt åt. Vi hade jättemysigt :) Åt tacos, bakade pepparkakor, busade lite och tittade på Robinson och åt godsaker. Det gick jättebra och jag är så glad över det. Hela familjen är helt underbar. :) Jag längtar tills jag träffar dem nästa gång!

Nu sitter jag och funderar på vad vi ska äta till middag idag. Jag är verkligen hungrig och sugen på massa maträtter. Men jag får begränsa mig eftersom jag lever med en trotsig kille som vägrar testa på nåt annat än hans vanliga matvanor som består av ca 5 maträtter. ;) Jag kanske kommer kunna tämja honom, haha. Men just nu är han ganska trotsig och bestämd. Jag hoppas att han blir bättre med åldern! :D
Vill äta pasta med ostsås och bacon/skinka till, eller lax, potatis och nån god sås!
Älskar såser :) Där är jag lik min pappa. Det blir alltid mycket godare om man har någon sås till maten. :) Men nu blir det inget av mina önskemål eftersom Andreas inte gillar.
Han hade ett förslag: Pulvermos och köpta fiskpinnar, så dötråkigt så det finns inte. Kan man ens kalla det mat? Jaja, nu ska jag inte mobba dig mer Andreas.
Vi får se vad det blir för något spännande!

Kommentarer
Postat av: jonna

va lika tjurig du också då, gör din mat så får han göra sin. haha skulle jag ha gjort:P eller två rätter

2009-12-06 @ 19:25:43
URL: http://xjna.blogg.se/
Postat av: Hella

Eller kompromissa :P du äter ju ändå hans mat som du inte vill

2009-12-06 @ 22:44:26
Postat av: ingrid

Hoppas du lyckas med utöka hans mený.



Vi försökte i 19-års tid....Lite bättre har det dock blivit, han äter ju rätter idag som var helt otänkbara för några år sedan...

LYCKA TILL !

2009-12-07 @ 02:41:40
Postat av: viktoria :)

Haha, det är ju inte lika kul att äta olika maträtter. Men jag äter ju inte heller det jag inte tycker om, så det är ju egentligen lika. Bara det att jag har många fler rätter att välja bland, å jag äter redan allt han äter.



Ingrid jag tror att du ska få ge mitt receptet på lasagnen ni gör där hemma. Han vill inte testa nån annan ;)

2009-12-07 @ 12:57:38
Postat av: Mammi

Pappa var dålig på mat när han var 19-20 år men jag har inte trugat honom. Nu äter han allt, så ge inte upp gumman:)

2009-12-07 @ 13:35:25
Postat av: jonna

äh varför ska du slava, han kan göra sin egen mat om de inte passar!;)

2009-12-07 @ 22:03:28
URL: http://xjna.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag kan ge er receptet på lasagnen, ska vi ta det per telefon eller?

2009-12-08 @ 11:44:51
Postat av: viktoria

Jonna, det är oftast han som lagar maten;) och han diskar jämt också :D så jag är bara glad, han är duktig i köket. Men jag kommer inte att ge upp, ska få i honom nånting nytt nån gång ;D

Ja det kan vi ta på telefon Ingrid :)

2009-12-08 @ 13:16:56
Postat av: jonna

jaha okej då vare en annan femma:P haha..

2009-12-08 @ 16:39:02
URL: http://xjna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0