Pepparkaksbak

Tre pepparkaksgubbar

Tre gubbar, tre gubbar från Pepparkakeland,

till julen, till julen vi komma hand i hand.
Men tomten och bocken vi lämnat vid vår spis,
de ville inte resa från vår pepparkakegris.

Vi komma, vi komma från Pepparkakeland
och vägen vi vandrat tillsammans hand i hand.
Så bruna, så bruna vi äro alla tre,
korinter till ögon och hattarna på sne'.






Idag har jag bakad pepparkakor :) Köpte hem en pepparkaksdeg och tre former från ica. Vilken prioritering va? Köpa hem det då man har så lite pengar som jag har. Men jag får låna av min pojke om det behövs. Bara att leva på som vanligt då, jag kommer ju ändå få en rätt stor summa sen då jag får pengar, så då kan jag betala tillbaka. :)
Det närmar sig jul nu. Imorgon ska jag nog också baka pepparkakor med tre fina barn jag ska sitta barnvakt åt. :) Jag längtar. Så det var tur att jag övade lite idag eftersom det var så längesen. Första plåten blev det lite tjocka pepparkakor på, men huvudsaken de inte blir mjuka så tycker inte jag det spelar nån roll :)


Jag blev så glad att det blev som jag ville i idol! :) Men chockad att Erik hängde löst med Tove. Trodde han var säker. Men jag tror ändå att han kommer att vinna! :) Han har gett mig grymma rysningar de senaste gångerna han sjungit. Bäst helt enkelt.

Nu ska jag mysa vidare med pojkarna här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0