Första advent

I helgen har jag bara varit med Andreas. :) Vi har myst och tagit det lugn som vanligt. Ätit gott också.
I fredags tog vi vaccinsprutan mot svinis! Jag, Andreas, Rikard och Keno drog in till stan och splittrades sen en stund då jag skulle på Indiska, Andreas på banken och de andra på Carlings.
Sen gick vi och fick sprutan, det gick väldigt snabbt. Smärtfritt var det också. Men efter någon timme började det krypa fram värk i armen som sen ledde till att den bara hängde å slängde som en dö fisk! Jag hade ont så jag ville inte använda den, det var därför ;) Sov dåligt efter att ha tagit sprutan också, vaknade flera gånger av att jag råkat lägga mig på armen. Det känns fortfarande lite stelt, men mycket bättre.

På Indiska blev det iallafall en slags lykta. Jonna du vet vad det är, en sån som du har i lägenheten, den där hjärtformade som man hänger upp. Man ska ha ett värmeljus i den. :) Fin och mysig iallafall! Sen blev det en enkel svart klänning med fickor som man kan ha som linne också, det går att dra upp den så det blir som ett ballonglinne ungefär.

Idag blir vi nog bara inne och slöar. Känns inte ens som första advent här uppe i Luleå. Inte en snöfläck ute, det är lite tråkigt. Idag är det iallafall -7 grader ute, så det är ju ett + ;)

Funderar på vad det ska bli för middag idag, kanske tacos eller pizza.
Andreas favoritpizzeria har börjat med utkörning så vi kanske beställer hem en flottig pizza. Fast det är så fettigt, och man blir alltid less på smaken efter en stund. Men första tuggorna är alltid jättegoda! Så vi får se vad det blir ;) Tacos är ju helt klart ett nyttigare alternativ, fast om man är som mig så vet jag inte.. jag har jättemycket creme fraiche i min!

Jag borde nog bo med Andreas egentligen, vi är ändå jämt med varandra och går bara mellan våra hem. Det känns lite onödigt att ha två ställen istället för ett menar jag. :) Längtar tills vi slipper hålla på såhär. Nu har jag varit hos honom nästan hela veckan! Tror vi har sovit hos mig en natt bara, och det känns ju lite dumt. Men det har bara blivit så.

I fredags satte jag förresten upp allt julpynt i Andreas och Kenos lägenhet. Nu kan du se Ingrid (svärmor) hur det blev. :)


Vardagsrummet.


"Lyktan" jag köpte på Indiska som jag pratade om. :) Den hänger än så länge i deras vardagsrumsfönster.


I Andreas sovrum blev det en liten ängel.


Köket.

Kommentarer
Postat av: svärfar

får inte jag se?

2009-11-29 @ 16:46:47
Postat av: Ingrid

Gulledej, vad mysigt o fint det blev!



Lyktan från Indiska var jätte,jättefin!



Jag är sååå glad för att Andreas är tillsammans med en sådan toppen-toppentjej!

Kram!!!

2009-11-29 @ 16:47:27
Postat av: Anonym

jag håller verkligen med dig om att ni borde bo ihop!

Det skulle nog vara mer ekonomiskt om inte, så mer romanstiskt och mysigt ;) kram kussebussemusse lusse

2009-11-29 @ 18:50:33
URL: http://stinnerholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

mysigt :)

2009-11-29 @ 23:22:21
URL: http://linua.blogg.se/
Postat av: jonna

jag vet älskar den är så fin! (och förstår att de känns onödig, flytta ihop då ;) )

2009-11-30 @ 11:34:02
URL: http://xjna.blogg.se/
Postat av: Mammi

Å jag blir glad när dina svärföräldrar tycker om dig, Andreas är ju bara bäst! det tycker vi med. Jag förstår att ni vill bo tillsammans. Snart...

2009-11-30 @ 19:42:44
Postat av: viktoria

Vi kommer att flytta ihop nu:p jag och hella sa upp lägenheten idag.

2009-11-30 @ 23:37:35
URL: http://viktoriasiden.blogg.se/
Postat av: jonna

vad kul!:D ska hella bo med sin kille då eller?=)

2009-12-01 @ 07:44:58
URL: http://xjna.blogg.se/
Postat av: Hella

Jepps det ska jag :)

2009-12-01 @ 12:59:57
URL: http://helenaromby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0