Glädje och en massa bilder :)

God kväll!

Nu sitter jag och älsklingen hemma hos mig i köket med varsin dator och nördar!
Mysfaktor är det också, tända ljus och smörmusik, Andreas måste njuta! ;) Hahaha!
Jag har fulla munnen med knäck som jag gjorde häromdagen! Super gott ♥






Nu ska berätta varför "Glädje" finns med i rubriken, eftersom jag är väldigt glad över en sak som hände igår! :D
Det ringde på min telefon och i luren var en trevlig pappa till tre barn som hade läst min annons på grannar.se.
Jag lade upp annonsen förra veckan och hade inte ens räknat med att få napp, men så gick det så här snabbt istället. Jätteroligt!
I annonsen erbjuder jag mig att passa barn, för att tjäna lite extra pengar och få något att göra här uppe på dagarna, men framförallt för att jag tror jag skulle älska det.
Har varit ute och kollat mycket på olika sidor, men de är för de mesta bara familjer i storstäder som söker barnflicka. Så jag fick ett tips av hella att kolla in den här sidan istället, där jag kan lägga upp en annons så får familjerna kontakta mig istället.

Jag blev iallafall aldeles till mig av glädje och hade svårt att lägga allt han sa på minne, men han var iallafall väldigt tydlig och sa att dem var intresserad av att träffa mig, så på onsdag ska vi ses hemma hos dem och samtala lite! Blir spännande å se om det blir något eller inte. :)

Det är en familj på två döttrar och en son. Om jag inte minns helt fel så var tjejerna 9 och 7 år och pojken var 1,5. :) Dem ville ha någon som kunde hjälpa till att ta hand om barnen på eftermiddagarna då mamman skulle jobba borta i 5 månader. Så det är alltså 5 månaders jobb jag har chans att få, det vore guldvärt för mig. :)

Nu går jag bara och hoppas! :) :)



Dessa två fejkrosor köpte jag häromveckan då jag och hella gick till Dollarstore, de blev mina för en tjögga och en göldpeng! ;) Fina tycker jag.



Här har ni en bild på min myskokladdkaka med marshmallows i (och utanpå)!
Synd att jag hade varit så snabb och ta för mig innan kameran kom fram ;) hehe. Men det syns ju att jag hade lagt marshmallows ovanpå i form av ett hjärta! :) ♥
Den blev inte så pjåkig, men jag tror det var tre andra som gillade den mer än mig! Jag tog inte en andra portion som jag annars brukar göra;)
Men visst ser den mumsig ut!? Man dräglar bara av att titta på bilden!


Tre nöjda killar mitt uppe i att ta för sig av det GODA :)

En bild på min tallrik, ser inte så jättefrestande ut kanske då jag redan börjat käka för fullt!
_________________________________________________________


Det är mysigt med tända ljus då man sitter och äter ensam framför datorn ;)


Det här blev min middag idag!
Mammas korvstroganoff som åkt bil med mig från Timrå :) Gott var det!


Jag hade tänkt ta en dusch innan jag lägger mig men jag vet inte hur det blir med det, nu blev klockan plötsligt så mycket. Jag och Andreas har tänkt se en Wallander flera kvällar i rad nu, men vi misslyckas hela tiden (mest för att jag drar ut på tiden med massa annat) ;).

Men nu ska jag avsluta detta dunderlånga blogginlägg!
Kram :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, det var ett långt inlägg med en massa goda tilltugg :) du börjar likna Bettan ;) såg du att jag hade önskat dig lycka till på FB ? Tänker skriva som rubrik nu att de som är nyfikna kan läsa din blogg :)

Kram!

2009-11-13 @ 09:37:43
Postat av: Bettan

Vad kul, nu har jag en till blogg att följa, & jag tycker du är lik din mor med allt bakande & matlagning + mej !! ;)

2009-11-13 @ 12:24:55
URL: http://bettzyboop.blogg.se/
Postat av: Urban

Hej Viktoria.

Lycka till och hoppas du får jobbet.

Att du var så duktig i köket var bra att veta då kanske man kan få en riktig god kaka nästa gång vi kommer upp så slipper mamma fixa fikat.

Kram Urban

2009-11-14 @ 10:41:50
Postat av: Maxine

Ska vi öppna ett bageri?!

Jag och mamma och kitan står ju bara i köket och bakar hela dagarna :) Vi skulle göra succé! Mamma ska precis ta ut morotsbrödet ur ungen nu och sen ska vi äta lite nygräddade havreflarn som jag gjorde :D

Hihi, längtar efter dig! Hoppas vi ses snart och att du har det bra! Jättefin blogg Vicki!

puss o kram från kussarna i stockholm!

2009-11-17 @ 19:55:01
Postat av: Angen & Algot

aha =) vad roligt att du läser min blogg!

nu måste du ju ge mig receptet på den där goda kladdkakekakan som är på bilden här ovan =)

ha de bra.

2009-11-19 @ 11:23:59
URL: http://angenf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0