Haparanda idag, och hur gick det hos familjen?

Jag och Andreas ska åka upp till Haparanda idag och hälsa på hans föräldrar.
Det ska bli jätteroligt och skönt att komma bort lite. :) Jag har längtat länge på att åka dit känns det som. ;)
Vi tar bussen fån Luleå som går 16.45 och är väl framme två timmar senare. Båda två tar så klart med sig datorn, så det blir nog en film i bussen! Mysigt:)
Vi ska hjälpa dem att lägga golv i deras vardagsrum! :)
Sist vi var där så rev vi ju ut tapeterna, slipade väggarna, hängde med och valde tapeter till vardagsrummet och var på ikea och kollade ut någon passande mediamöbel. Men vi hann aldrig med att tapetsera, så det ska bli spännande å se hur det blev! Har fått en smygtitt på Andreas mobiltelefon av hans mamma och det såg väldigt bra ut! Så nu är det bara golvet som ska läggas på plats och mediamöbeln som ska köpas så är allt klart i vardagsrummet:) Det kommer bli jättesnyggt tror jag!

Tänkte berätta lite hur det var i tisdags då jag träffade familjen. Jag har ju inte tagit mig tid och bloggat något sedan dess.
Första intrycket jag får då jag kommer fram är att huset ser väldigt fint och modernt ut, men samtidigt mysigt. Kanske det är arkitektritat för de är snett tak i tre olika höjder, fast de fanns flera likadana hus på gatan så jag vet inte. Måste fråga dem någon gång.
Då jag knackar på dörren (fast det finns en ringklocka) så möts jag av två bedårande söta tjejer som är lite småfnissiga sådär. Jag frågar vad dem heter och får två försiktiga svar tillbaka. Sen kommer övriga i familjen och hälsar på mig, dvs pappan, mamman och lilla sonen. Dem fick mig verkligen att känna mig välkommen. Även inne i huset var det väldigt fint och mysigt.
Tjejerna visade mig deras rum och det är alltid lika roligt då man får en bättre bild på vad de är för personer :)
Sen sätter vi oss vid köksbordet och fikar och pratar tillsammans. Vi pratade på och tiden gick fort! Fick veta lite mer om dem samt att jag berättade mer om mig. Mitt i pratet går tjejerna iväg lite och kommer sen tillbaka och säger att dem har en liten present till mig! Får ett kort som de själva klippt till ett hjärta och skrivit i, samt en liten påse med innehåll :D Så gulligt! Dem får en varsin kram av mig och sen öppnade jag den lilla påsen, där i fanns ett halsband och en snäcka. Så fint av dem att ge en present till mig sådär. Jag blir alltid så generad då jag får något, å den här gången nästan tårögd.
Jag blev där i en och en halv timme tror jag! Ganska länge :) Vi hade jättetrevligt :) Sen blev jag hemskjutsad också! Väldigt snällt.
Dem visade sig vara intresserad och jag visade nog tydligt att jag också var det. :D Så blev jag tillfrågad om jag ville testa sitta barnvakt en gång innan jag kanske riktigt bestämmer mig. Och det ville jag, är ju bra både för min och barnens skull. Så om ungefär två veckor ska jag sitta barnvakt åt dem. Jag tror det kommer gå jättebra, barnen verkade så härliga.
Men jag är redan säker på mitt svar.

Här är en bild jag ritat av på min familj, inte idag utan för flera år sedan! ;)

Kan säga att dem påminde lite om min familj just i ordningen på barnen, två ganska täta flickor och en yngre pojke. Fast de här tjejernas lillebror är längre ifrån dem åldersmässigt än vad det var för mig och Amanda med Anton. Tur det, för då hinner han inte gå om dem lika snabbt då det gäller styrka! För det har Anton tagit nytta av några gånger.

Allt som allt=En jättemysig familj.

Nu måste jag börja packa min lilla väska och få i mig något att äta innan jag är helt tom i magen. :)
Vi hörs! :) Kommentera gärna, det är alltid roligt.

Kommentarer
Postat av: jonna

va berädd på ännu fler presenter;) jag har massa! haha

2009-11-20 @ 10:01:39
URL: http://xjna.blogg.se/
Postat av: Mammisen

Skriv inte dem, det ska vara de.

2009-11-21 @ 15:42:16
Postat av: Marie

Vad kul att det gick bra när du var till familjen! Blir förvånad om du inte får jobbet! Lycka till!!



ha det allra bäst! Kram Marie

2009-11-21 @ 20:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0