Jag har blivit lurad!

God morgon världen..

Har nyss käkat frukost och släppt iväg min kille som skulle hem å plugga!
Så nu sitter jag här och småsjunger lite till en av westlifes låtar ;) det är min melodi :D


Haha, angående rubriken så är det så att min pappa skulle köpa en telefon på blocket igår av en kille som ville sälja sin Sony ericsson Satio för 1700 spänn!
Billigt tänkte pappa, den kostar ju i vanliga fall runt 5000 :|
Dessutom har inte den här Satio funnits länge på marknaden, kanske en månad :s
Å den var helt oanvänd också.. lät alltså för bra för att vara sant.

Men han tyckte de va lite märkligt så han ringde å surrade med killen som sa att han tänkte köpa sin kompis nya telefon istället (som ska vara sämre enligt andreas) å att han därför lagt ut den så billigt för han vill ha snabba pengar.

Men pappa trodde så klart på den där killen men ringde ändå
mig så jag kunde kolla upp om han fanns eller inte, fick namn, efternamn och ort av pappa och sökte på www.birthday.se och mycket riktigt så stämde allt, han var bara 16 år.
Så vi tänkte att killen var ung och dum bara:p

Sen är pappa på jobbet å har kontakt med den där killen som säger att han vill ha snabba pengar,
så pappa får be mig föra över pengar till killen eftersom pappa inte har tillgång till sin bankdosa på jobbet.
Men jag hade inte tillräckligt med pengar så jag bad Andreas göra det.

Bara nån timme efter överföringen så ringer pappa till mig och säger att han blivit lurad.
Han hade väl försökt få tag i killen efter överföringen men han hade inte svarat. Så då kollade pappa upp hemnumret till killen och då svarar killens pappa som berättar att det har hänt förr, att det inte är hans son som lagt upp anonnsen utan att personen använder hans id. Han hade blivit anmäld av killens familj tidigare.

Så smsade jag pappa imorse å skrev att jag tyckte han skulle anmäla det.
Då får jag som svar tillbaka:

Ringde polisen igår kväll och anmälde. Andreas fått tillbaka sina pengar.
Nu lyssnar jag på Björn Rosenströms låt jag har blivit lurad. Ha Ha

Stackars pappa, men nu har han ju lärt sig att man inte ska lita på folk så där.



en liten bild jag satt ihop

HAHA! Titta vad fint jag har gjort

___________________________________________________________________


Funderar på vad man ska göra av den här dagen då.. kanske kolla om det går att få praktikplats nånstans? :D
Är nämligen ganska sugen på att göra nåt på dagarna, har ett dagis rätt nära som jag kikat in på en gång,
verkar mysigt där. :)
Ska även skicka in papper på att jag vill vara med på vikariepolen eller vad de nu heter.
Så det kan ju vara bra om man får visa lite vem man är innan tänkte jag, så kanske dem vill ha mig där fler gånger.


Frågan är bara hur man ska gå till väga, kan man gå dit å fråga bara, eller vore det helt galet? :S
Jag tror jag ska kontakta arbetsförmedlingen ändå kanske, även fast jag inte kommer få pengar från dem,
får ju snart pengar från csn hoppas jag.
Har varit utan inkomst sen jag flyttade hit (för dem som inte vet) och nu börjar pengarna ta slut. :(
Sökt csn tre gånger, de två första blev de nå fel å jag fick ingenting beviljat.
Sista sökningen har dem hållt på med en månad nu :(
Det skulle man tydligen få räkna med sa en dam då jag ringde dit å kollade läget.


Är sugen på att gå en prommis och få lute frisk luft, kanske ska kolla med johanna om hon är sugen, för hon ska tydligen vara back in town nu ;) Vill även gå och kolla på dollarstore som tydligen ska finnas rätt nära med gångavstånd. Ska kolla med hella om hon vill dit med mig idag, för det var hon som berättade om det för mig. Vi skulle behöva nån djuptallrik efterson det bara finns tre och en håller på att gå sönder..

Wiho, hella ville ;)
Hörs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2700 kostade den väl ;)

2009-11-04 @ 13:24:57
Postat av: Kusin Ida

Hej Kusin Vitamin!

Roligt inlägg och snygg bild på morbror Mats :)



Tråkigt bara att han har blivit lurad...

Men man lär sig av sina misstag :)



Hoppas det går bra i plugget!

KRAM!

2009-11-04 @ 13:39:14
URL: http://idaelisabeth.blogg.se/
Postat av: angie

vilken spännande story! ;) Vad bra att det löste sig :)

2009-11-04 @ 14:31:10
Postat av: Johanna

Ja, jag är back in town!! :D Bara att höra av dig om du vill gå ut och gå ikväll eller i morgon kväll eller så :D

2009-11-04 @ 15:32:28
Postat av: Sara Sidén

2700 :- tyvärr :(

Kul att du bloggar, mamma ska vara en trogen läsaer.

Kramar i massor.

2009-11-04 @ 16:16:29
Postat av: Viktoria själv

Oj vad många som läst ;)

Jo det stämmer Andreas det var 2700 och inte 1700.. glömde bara en tusenlapp ;)

2009-11-04 @ 18:59:00
URL: http://viktoriasiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0