Slömåndag!?

Idag blev planeringen inte alls som jag hade tänkt mig! :( Jag har tappat självdiciplin! Det är nog för att jag inte har några måsten nu för tiden.. Jag vet att jag gör saker om jag måste eller om jag blir tvingad, men så ska det inte behöva vara. Dags för skärpning. :)

Klev iallafall upp i tid vid 8 och skippade att snooza helt idag. :)
Men vi vaknade ju redan innan klockan ringde, av våra kära grannars skrik.
Det är så vi blir väckt varje morgon ska ni veta. Ständigt bråk i denna familj, tycker det är hemskt och lite obehagligt faktiskt. Man vet ju inte vad de gör, men skriker och skäller på varandra gör de iallafall, synd att man inte förstår deras språk, annars hade vi hört varenda ord.

Blev ingen tvätt idag då jag gick runt i morgonrock långt in på dagen!
Jag ringde till Umeå universitet men det var för de mesta upptaget, och då jag väl kom fram och blev kopplad vidare så var de ingen som lyfte på luren. Så det gick ju sådär. Blev ingen tripp till stan heller, jag är usel på att tvinga mig själv, men nu ska jag bli bättre.

Ingenting av det jag hade planerat göra idag blev av helt enkelt, inte promenaden heller.

Men nånting bra har jag gjort iallafall! :)
Jag har tagit tag i alla lösa sladdar vi hade i vardagsrummet, jag tyckte dem var överallt! Men nu har jag tejpat fast antennsladden längs golvlisterna. Jag såg ingen annan lösning, inte så snyggt men snyggare än att ha den kringlad i hela rummet :) Sen var de andra sladdar också, tog silvertejpen och körde upp en hel orm under ett litet bord! Så slapp vi se den ormen mer! :)
Bokade om tvätttid också, det blir på onsdag istället. Får se om jag lyckas den gången då ;)

Jag och Andreas åt tacos till middag idag, lite måndagslyx kändes de som;) Gott var det som alltid. Men jag förstår inte hur Andreas kan tycka det är så gott, han har bara köttfärs och riven ost i sitt bröd. Tomt och smaklöst? Men han gilla't! :)

Imorgon ska jag ta vara på dagen bättre, ska ta en tripp till stan, ringa samtal och sist men inte minst träffa familjen. Jag börjar bli spänd på att träffa dem nu, men jag tror det ska gå bra :)

Nu är det snart dags för sängen, jag är riktigt trött faktiskt!
Så gonatt! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lär honom att tycka om mer mat, vi måste komma på något smart sätt!

2009-11-17 @ 13:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0