Drömmare

Har legat vaken i sängen sen 8 och surrat med Andreas, nu är vi uppe och ska äta frukost!
Sen ska jag hem igen innan jag drar till stan :) Det ser inte vidare skönt ut ute idag, helt grått.

Inatt drömde jag om farfar, minns inte vad det handlade om utan bara att jag såg honom. Det är ju roligt att man får träffa honom så iallafall :) Så man kan säga att man nyligen sett honom, fast jag kommer aldrig glömma hur han såg ut. :)
Jag brukar alltid ha så konstiga drömmar, kommer nästan jämt ihåg vad jag drömmer om också. Jag har kommit på något jag ska göra då jag vaknar varje morgon. Jag ska fråga mig själv vad jag drömde och om jag minns ska jag skriva upp det. Vill ha nån slags drömdagbok ;) Haha. Tycker det är så kul att minnas sina drömmar, men om man inte tänker på det det första man gör då man vaknar så är det lätt att glömma bort. Jag testade att skriva ner en dröm och få med de mesta så gott det gick, men vad svårt det är att förklara ibland! Man ser framför sig men har svårt att få till ord för att kunna beskriva!

Iallafall så skrev jag såhär:
Jag skulle på hockey med Nadja och Nicklas, det var bråttom och jag var hemma hos Johanna Sundström när de skulle hämta mig. Jag var seg. Men Johanna var inte hemma, det var bara jag där i hennes egna lägenhet.
Jag råkade spilla ut en hel juiceförpackning över hennes köksgolv! Hade tidigare skymtat en skurhink i badkaret så jag haffade den fort och började skura, men den var full i löv och jättesmutsig! Fick rengöra den först men hett vatten.
Nadja hade kommit dit och stod och väntade på mig i hallen, men hon insåg att vi skulle bli sen så hon sa till Nicklas som väntade i bilen att åka före. Jag stressade på och skurade så snabbt jag kunde! Nadja stressade mig.
Tillslut hade jag fått det fint och till och med fått bort lite andra fläckar med disktrasan, hade gått lös i hela köket! :p Nu fick vi snabba oss för vi var en och en halv timme sen till hockeyn. (Haha, är de ens någon idé att titta på matchen då?)

Då helt plötsligt tror jag att den drömmen försvinner och jag hoppas över till en annan!

Jag känner hur det skär till i mitt öga och svider till så jag knappt kan kolla! Så jag springer till en spegel och ser att närmast pupillen så har jag en liten glasskärva som sitter nerstucken i mitt öga! Det gör svinont!
Jag visar andra men ingen verkar se den. Får åka in till sjukhuset, det är ju en bit som är borta från ögat.
Då får jag plötsligt en inblick och zoomas in i ögat. Där är jag bland nån äcklig vass i djungeln, det är lerigt och det ålar massor av nånting förbi mig i motsatt riktning.
Nu ser jag att det är små krokodiler, dem är jättesmå och ivriga, ser läskiga och hungriga ut, som att dem ser mat. Jag får se hur dem utvecklas på vägen, från små yngel eller nåt till riktiga krokodiler! Fast de är fortfarande små, kanske en linjal lång. Sen zoomas jag ut igen, och känner smärta! Krokodilerna hänger fast i mina hönder! De biter sig fast och har även klorna i mig. Det gör skitont! Hur många som helst över hela mina händer.
De biter hål i mig. Jag känner hur ont det gör! Jag biter ihop för att inte skrika av smärta. Sen får nån sjuksköterka plötsligt bort dem och mina händer är helt rödprickiga och förstörda.
Då vaknar jag från min dröm, tittar på mina händer och ser att dem är hela :)

Konstig dröm va? :S
Jag har ingen aning var allt kommer ifrån, men jag är säker på att jag kände smärtan jag hade känt i verkligheten också av krokodilerna. Usch.


Jag är en drömmare, även i vaket tillstånd.

Kommentarer
Postat av: nadja

HAHA , älskar att jag stressar på istället för att hjälpa:P mohaha

2009-11-17 @ 11:06:09
URL: http://gingier.blogg.se/
Postat av: Mamma

Gumman, du har alltid varit en drömmare :) du har en egen fantasi värld tror jag. Alla minns dina låtsas kompisar med glädje för dom var verkligen med dig varje dag, hemma, dagis, hos farmor, hos mormor :) en drömbok :D vilken idé!! du kanske blir dröm forskare :)

2009-11-17 @ 13:53:44
Postat av: Angen & Algot

Min Sambo är bror till Marica =)

jaha, så du är släkt med jens också!



Tack för receptet, det ska genast testas :D

2009-11-19 @ 11:58:16
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Angen & Algot

åh nej, länken till receptet funkar inte =(

2009-11-19 @ 12:01:16
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Angen & Algot

haha jag igen, jag gick in å sökte på sidan så ja hittade de =)

Mumsigt ser det ut =)

2009-11-19 @ 12:03:16
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: viktoria själv

Så bra att det löste sig! ;)

2009-11-19 @ 12:04:42
Postat av: Anonym

haha, om mig? det var lite roligt faktiskt. det är bra att du fortf minns mig :) hoppas allt är superbra sweet.

2009-11-23 @ 19:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0