Resväskan tillbaka, jobb, present å mer jobb?

Blev lång rubrik de där ;)

Igår kom jag plötsligt på att en av alla mina resväskor jag hade med mig från timrå i söndags var borta! Så idag ringde jag och efterlyste den i Haparanda eftersom det var dit bussen åkte. Bara det att vi fick ju byta buss två gånger innan vi var framme, å redan första gången vi bytte buss å tog ut alla våra väskor så fotade jag högen av alla väskorna tillsammans, å det kom jag på då igår då jag nyss kommit på att den saknades. Så jag tog bara fram fotot där för att titta om den var med, men det var den inte! Så nån har alltså flyttat över min väska till ersättningsbussen eller så har den åkt med bussen som gick sönder :s Jag har ingen aning! Men idag ringde jag upp bussstationen i Haparanda å fick prata med en trevlig karl som hittade väskan där å såg till att den fick åka med nästa buss till Luleå! Äntligen tillbaka, jag som hade nästan hela väskan fullproppad med kläder. Så min väska har varit med om världens resa nu! :D haha.

Direkt efter jag och Andreas gått och mött upp bussen och hämtat väskan så var det bara för mig att gå till bussen för att fara å jobba (tycker fortfarande de känns konstigt att kalla det för jobb) :) Har bara roligt och mysigt där, å det är väl bra! :D Idag testade jag att hämta honom själv på dagis, förväntade mig att han skulle bli lite tjurig å vilja att pappa också var där, men till min förvånan så gick det superbra! Han till och med sprang och mötte mig i dörren :o gud vad bra det känns att han verkar tycka om mig :D Sen gick vi in och tog av oss och satt och busade lite med hans leksaker och efter det gick vi ut och åkte snowracer och spark, pappan var också med. :) Efter det var det dags för middag å sen var arbetstiden över. Imorgon testar vi en dag utan pappan, hoppas det går lika bra som det gjorde idag, så tror jag inte det blir några problem. Just nu är det bara byta blöja som är trixet, han vill inte låta mig göra jobbet :p Men det kommer nog det också. Å idag tilltalade han mig vid namn för första gången, "oja" heter jag:) Så fint! Innan har han bara pekat på mig ;) Fy vad jag trivs bra hos denna familj, det är rena rama drömmen att få vara där! :)

Imorgon fyller pojken 2 år, så jag köpte en liten present till honom idag.


Det är en liten nyckelring med en hink med pruttlera i ;)
Tror ni han kommer skratta år den eller? :D Det tror jag!
Å lite godis måste man få äta då man fyller år :p

Mer jobb?
Ja det är en till familj som kontaktade mig idag och vill ha barnpassning ibland på dagtid, ca 3 dagar i veckan.
Två söner, 2 och 1 år. Så vi ska höras mer om det imorgon och redan på måndag ska jag passa dem en sväng då mamman ska uträtta några ärenden. Som jag fattade är det mestadels kortare stunder det behövs någon som tar hand om barnen. Å de bor ju nästan grannar med oss också, så det blir nog bra. Barnen står på kö till dagis å ska få börja i April tror jag det var, så det är tills dess jag ska få passa dem ibland på förmiddagarna. Å eftersom jag är hos den andra familjen på eftermiddagarna så är det ju inga problem.

Nu ska jag krypa ner i sängen, Andreas har redan lagt sig och verkar nästan ha somnat. Så ja ska passa på å snusa på han lite nu:P haha. Han är extra söt så han sover :)


Kommentarer
Postat av: Mammi <3

Vad kul och vilken tur du har :)

de kommer att bli nöjda med dig gumman :)

2010-01-14 @ 13:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0